Monday, July 12, 2010

aku&kehidupanku

okeh,
.......................................................
"aku&kehidupanku"
********************
ni seme berkisar ttg rutin seharian aku...
n fokus utamanya adalah kerja aku sebagai kerani di sebuah tuition center..
huhu



keje ni memberi ruang untuk aku berjumpa dengan ramai org yg dilengkapi dengan pelbagai kerenah dan ragam..yang ok, dan senang nk urus, mmg hari aku akan rase berseri2 la kan...tp, kalau kene yg kurang tu, xpelah, anggap tu cabaran,,,btl x? if kite selalu jumpe org yg ok je, kite xkan tau betapa banyaknye variasi manusia dalam dunia ni...

ye, kadang2, kerenah mereka dan cara aku mengendalikan seme tu membuatkan aku berfikir dan menilai kembali diriku ini..supaya aku tidak akan tergolong dalam kumpulan mereka yg 'agak susah untuk berurusan'..dan kalaupun aku pernah melakukannya, aku harap, pengalaman ini akan sentiasa mengingatkan aku untuk mencuba untuk:
mempermudahkan urusan org lain, supaya urusan aku akan turut dipermudahkan :)

ni antara keje yg aku kene buat...fotostat lembaran kerja yg cikgu-cikgu nak bagi kat students..kadang-kadang, kesabaran aku diuji hebat apabila mesin fotostat ini meragam...tapi, kire ok la kan coz ade backup lg 1 mesin fotostat...

walaubagaimanapun, baru2 ni, salah satu mesin fotostat tu telah kehilangan 1 komponennye, angkara aku telah bg die patah dan tercabut...hehehe tp, mesin tu mmg gempak la, coz still boleh berkhidmat dgn baik..hehe
syg lebih la kat die nih~

ha, ni agak best..jadi tukang tulis resit..
hehe


seme ni tak berakhir macam tu je...aku tak boleh terus pulang coz after seme kelas habis, aku kene tukar jawatan aku kepada makcik tukang sapu lak..huhu
justeru itu, pas seme kelas habis, menyapu lah aku...
kire ok la, boleh la exercise jugak kan...
exercise tangan.. :P


2 comments:

  1. kanak-kanak suke senyum10:16 PM, July 21, 2010

    huhu
    sy tahu ini tempat ;)

    ReplyDelete
  2. kanak2 ske senyum: amboi, panjangnye name anda ni...huhuhu tau? dok kat pekan ke?

    ReplyDelete