Tuesday, September 28, 2010

::kau dan aku dan mereka dan rasa itu::





hari silih berganti,
terlalu cepat detik waktu berlalu meninggalkan kita...

saat itu semakim mampir..

semakin galak menyapa kita...

semakin mengocak selautan perasaan yg kini semakin bergelora..


kau dan aku dan mereka,

sama-sama berkongsi rasa,

rasa yang sukar disimpulkan menjadi satu...
keresahan dan kegelisahan menggamit rasa sayu itu...

kegembiraan pula menjadi nyalaan api yang membakar semangat nan satu..
semangat untuk berjuang dan beroleh kemenangan jitu..

kau dan aku dan mereka,

sama-sama memendam rasa,

kerinduan yang bakal menerjah segenap lubuk hati,
kepiluan yang bakal menyelar jiwa,

menjadi titisan air mata,

yang sukar diseka, yang sukar dihalang,

yang menjadi sukarelawan menemani siang dan malam..


namun,
kau dan aku dan mereka,

mulai mengerti rasa ini,

kejauhan itu tidakkan pernah membataskan,

kejauhan itu tidakkan bisa memusnahkan,

setiap kenangan, setiap hubungan dan keakraban yang terbina...

kau dan aku dan mereka,
mulai memahami rasa ini,

doa dan sokongan sentiasa mengiringi,
sebagai pendorong di kemudian hari...

2 comments: